Postens arbejde 1945 som den også kunne være

Landpostbudene i visse dele af landet er lidt ,der sinker ombæringen, skriver postbladet, , betænkelig ved   at deres rutes beboer ofte pålægger dem lidt for mange urimelige pligter det sinker postbæringen  skriver postbladet,, der fortæller en lille historie som Gedsted avis skrev 1 februar 1945.

Hos smed jensen var følgende brev sat fast ved døren med en tegnstift. der lød som følgende.

 

KÆRE LARS POST

SOM DU NOK KAN REGNE UD ,ER VI IKKE HJEMME.V I ER TIL SØLVBRYLLUP VED Cykelsmeden  i Svenstrup. og bliver der nok i nat både Maren og jeg. Avisen og de eventuelle regninger kan du lægge udenfor. Nøglen ligger under måtten, så du kan bare gå ind og lægge dem på skrivebordet. der ligger for resten et par regninger som jeg ikke fik talt sammen, kan du ikke lige ordne det og tage dem med .DU kommer jo alligevel forbi Lars Mikkelsen og Karetmageren i løbet ag dagen

Hvis du har post til sognefogden så tag lige det Plovjern med som jeg har repareret for ham.den ligger ved siden af fyrstedet i smedjen jeg har ladt det der for at du lige kan se om der er blus nok på til vi kommer hjem igen er der for lidt gløder på så ligger der en sæk ude i hønsehuset, den plejer ikke at ligge der ,.jeg har lagt den der ude  for du kan tænke lidt på hønsene ,der står lidt hønsefodder i  vaskerummet..Det har jeg sat der ud, for det sagde Maren at jeg skulle for så kom du nok i tanke om at komme rent vand på det tøj Maren har sat i blød ,du kan tørre dine hænder i køkkenet der hænger en håndklæde ved siden at Marens nye forklæder, som du havde med hjem i onsdags ,hun kan ikke lide farve kan du ikke tage dem med ind og få dem byttet for os ,vi mangle nemlig sådan sutter begge 2. Det skal være nogle nydelige nogle helst med knaster Maren  bruger nr. 42 dem vil du nok købe ril os  .Pengene kan du altid få.

SMEDEN

PS: Husk at give hunden madder står lidt på komfuret, men det skal du såmænd ikke røre ved selv om den trænger slem til at blive renset